РАЗКАЗАНИ МЕДИТАЦИИ

… нищо не може да бъде описано или измислено без преди това да съществува някъде

„Духовността“ не води до любов … или как „добрите“ хора ежеминутно създават злото

Posted on | July 9, 2014 | 28 Comments

Преди векове аз възпрях на земята
и тук устроих си шега:
венчах се за земната Истина свята,
но тя увенча ме с рога

Христо Смирненски

 

Трябва първо да ви кажа, че обикновено не използвам понятията „добро“ и „зло“. Ако ги използвам тук, то е за по-добра илюстрация. Иначе мога да кажа, че хората просто вредят на себе си, но толкова много са свикнали да го правят, че не могат да осъзнаят как и колко много вредят на себе си.

Преди много време проведох за няколко дена един експеримент. Винаги, когато срещах човек,  му казвах наум „обичам те“. Понеже хората поради ограничаващите си вярвания като им разказвам това са склонни да „чуват“, че това го казвам на глас, пак да повторя: казвам го наум.

Реакциите бяха странни и уж не такива на любов. Някои хора ме изглеждаха странно, други се отдръпваха настрани, а един господин даже се обърна след мен и се разкрещя нечленоразделно.

След това дойде разбирането. Петър Дънов казва, че когато ние обичаме някого, то вземаме от него, когато позволяваме да ни обичат, тогава даваме. Това е и разликата между обич и любов. Повечето хора обичат, за да вземат. И много умело използват оправданието на любовта, за да оправдават това, че искат да грабят с пълни шепи от живота и от другите хора.

Модното „изпращане на любов“ …си е точно мода, снобизъм и оправдание на лично потребните на егото ни изисквания. Когато ипращаме на някого любов и позитивизъм (о, ужас), то искаме любовта да премахне всички неща от света, които ни притесняват. Искаме да си осигурим един сигурен и спокоен свят за живеене.

Моля, не се заблуждавайте. Вие не искате да помогнете на страдащите и бедстващите. Който наистина иска да помогне, е там на място и превързва рани, раздава супа или просто дава ръка на хората. Ако човек наистина иска да помогне, ще обърне целия си живот само и само да иде там на място и да помогне.

Който „изпраща“ любов и позитивизъм, иска просто да осигури на самия себе си един по-изкуствен сят, който да го спаси от собствените му страхове и ограничения. Иска да си създаде, макар и изкуствено, едно убежище от самия себе си. Да избяга от живота, а така съответно избягва и реалната любов.

Медиитации за спасяване на земята …. – егати арогантността. Ако Земята действа чрез замърсен въздух, наводнения, земетресения и катаклизми, това е, за да помогне на човека да осъзнае смисъла и грешките на съществуването си. Земята не се нуждае от спасяване. От спасяване се нуждае човекът, но той изпада в безумна горделивост да мисли, че е по-висш и че знае как да „помогне“ на Земята.

О да, има някои, които пращат и светлина. Те не съзнават, че могат да пращат единствено светлината, която имат в себе си. Обикновено е тъмна. Не че в тъмната светлина има нещо лошо. Лошото е, че хората се мислят за добри, когато пращат лошотията си насам-натам.

Когато пращате обич, вземате. Няма какво да се заблуждавате, че давате…Обичате, за да вземате. Чисто егоистично действие. Не казвам, че здравословния егоизъм е нещо лошо. Лошото идва, когато човек се самозаблуждава, че е добър.

И дори така да се натъпкате със светлина, че дори и от задника ви да излиза, това е типът светлина, която можете да поемете в своята същност. Не се знае доколко е тъмна или не.

Цялото зло в света се създава от „добрите“ хора, от тези, които се мислят за добри. Самата постановка някой да е добър (смята се за добричък миличкият или миличката) изключва това да е лош, т.е. човекът се заключва да не види грешките си. И сее повсевместно зло… уж в името на доброто.

Няма добри, нито лоши хора. Има хора, които живеят, а като живеят е нормално да правят и грешки. Не е лошо да направиш грешка. Трагедията, която е трагедия за самия човек, е да се самозаблуждава, че грешка няма. В някои източни езици няма понятие за вина. Има понятие за нещо, което може да бъде направено по нов начин. Когато се мислиш за добър, пречиш на себе си да правиш нещата по нов начин. Развитието спира. Смъртта на духа идва много бързо.

Петър Дънов казва…Тук е мястото да кажа, че не всеки последовател на Бялото Братство разбира Петър Дънов. Нормално е. По подобен начин само един от дванайсетте апостола е разбрал напълно Исус Христос.

Петър Дънов казва, че любовта е две неща: доброто, което хората ни правят, но също и лошото, което хората и светът ни правят. И че нищо не е по-облагородяващо от изпитанията и страданията.

Понякога си мисля, че Българската Православна Църка поради своя консерватизъм (отказа да приема новото, но така не приема и зловредното ново) е далеч по-духовна институция (или има далеч по-духовни представители) от всички, които днес са вдигнали арогантното и войноносно знаме на добрия човек. Добрият отец поне съзнава, че е грешен (в техните термини).

Не е лошо да си грешен, ако осъзнаваш и приемаш грешността си. Лошото е да се мислиш за добър. Алегорично казано, в Рая ще влязат „низшите духом“, т.е. тези, които съзнават човешката си същност, която може и да греши.

Съвременната духовност е един пълен шит….абе тъне в лайна. Да се напълниш със светлина (шит), ох колко со добър (шит), да си намериш собственото убежище от света (шит).

Искам да общувам с лоши хора. Искам да общувам с хора, които знаят, че правят и грешки, знаят и съзнават, че правят „лоши“ неща. Те са „низшите духом“, които ще спасят света. Исус общуваше с такива хора. Неговите апостоли бяха такива хора. Реалният живот не е нито добър, нито лош, а следва Вселенските закони.

Никой, който не е сгрешил, не е достоен за спасение….алегорично казано. Дошъл някакъв при един Буда и Буда го пита: – Знаеш ли да крадеш? Човекът отговаря: – Не!. Буда: – Ами иди се научи да крадеш и тогава ще ставаш за мой ученик…..

Да сгрешиш означава да осъзнаеш и признаеш грешката си. Ако си мислиш, че си добър….е, братко….или сестро….сори, чакай следващия живот.

Когато видим или сме обект на природни катаклизми, зметресения, наводнения, град и т.н. това е част от любовта, която се сипе над нас, за да помогне истинското ни духовно осъзнаване.

Истинската любов е вътре в нас. Когато я изразяваме, някои хора могат да я етикетират (арогантно) като добро или зло. Това няма значение след като изразяваме истинската си вътрешна реалност. Тя е Божественото в нас. Когато потискаме Божественото в нас, спираме любовта. А любовта е част от всяка наша клетка. Извира от нас. От нас зависи дали ще извираме чиста вода или кал.

Реално формата ни, тялото ни, е последовател на маймуните. Ние сме едни обикновени маймуни. Обикновено сме маймуни убийци. Нямам предвид убийствата за храна, а убийствата на себеподобните ни. Особено убиването на душата на себеоподобните ни. Най-често убиваме душите на децата си. Опитваме се да ги възпитаме, както нас са ни възпитавали….като че ли това ни прави щастливи?!

Единствено реалността ни връща в реалността. Катаклизми, бедствия, страдания. Ако ги нямаше, щяхме да сме истински маймуни…

Съвременните „духовни“ хора (повечето) са едни обикновени консуматори.

Има интересни ключови моменти в развитието на човечеството.

Измислицата за Дядо Коледа (Дядо Мраз). Корпоративната компания Кока-Кола го измисли за свои рекламни цели. Той ни кара всяка Коледа да се скъсваме от ядене, покупки и подаръци. Ако наистина следвахме духът на Коледа, то ще прекараме тези дни в молитва и пост. Не в преяждане и снобарски подаръци…

След Втората Световна Война едни хора са решили (може би с добри намерения), че Европа ще се възстанови най-лесно от войната като се стимулира свръх-консумацията. Оттогава свръх-консумацията става държавна политика.

Светът на илюзиите Майа е всемогъщ. Дайте й свръх-консумация и всяко чувство за реалността у човека ще бъде потиснато. Има и свръх-консумация на духовност.

Съвременният уж духовен човек. Ох, простете, но повечето от нас са такива. Съвременният уж свръх-духовен човек, е обиккновен свръх-консуматор на духовните продукти. Духовността вече се продава на сергия. Гарантират ви спомняне на минали животи, гарантират ви инициация (не че знаете колко вредни са инициациите), гарантират ви просветление. Ооооо, йееее.

Живеем в интересни времена…все едно вещици са ни проклели за това…

Comments

28 Responses to “„Духовността“ не води до любов … или как „добрите“ хора ежеминутно създават злото”

  1. Жанет
    July 9th, 2014 @ 10:27 pm

    Благодаря! Впечатлена съм! Прочетох, изказани от някой друг, собствените си мисли, на които не давах живот. Защото нямаше на кого. Но ето че има и други, които са забелязали фалша навсякъде. И особено в духовността. Новия бизнес на 21 век. Някога истински духовните хора ги изгаряха на клада, минаха през лов на вещици, после ги пращаха в Сибир, в Белене… А сега просто до всеки истински са посавени по 10-на или повече фалшиви. Защо да преследваш някого, та после учението му да стане религия за милионите? Най-добре го обгради с фалшиви, че да не бъде разпознат. Всичко еволюира, методите на книжниците и фарисеите – също! Благодаря на автора!

  2. Sunny
    July 10th, 2014 @ 11:03 am

    Сутринта си го мислех същото – само дето не го написах, защото трябваше да пиша нещо друго.. даже се чудех на себе си – дали е редно да се чувствам “лоша”, а и да ми се иска да съм лоша, а не само добра – все едно балансирам върху ръба на някое острие или върху въже над дълбока пропаст… добър и истински си, човече – мисля, че си искрен, не е поза, за да си по-интересен.. щото и други го мислят, но не смеят да го кажат..

  3. Martin
    July 10th, 2014 @ 4:27 pm

    Прочетох статията. Много ме заинтригува. Сякаш има голяма доза истина в това, което сте написал.
    - Само не ми хареса това, дето употребявате някой нецензурни думички от време на време. Не че те не съществуват в ежедневния ни живот, обаче написани изглеждат още по-зле :)
    - Като споменахте за духовната свръх-консумация. За печеленето на пари чрез продажбата на духвност.
    Правенето на Астро-хороскопи и на карти и анализи по Хюман дизайн не се ли причислява също към това?

  4. Dessy Dimanova
    July 10th, 2014 @ 5:54 pm

    Много вярно!
    Да, блаженни са низшите духом!

  5. bojoz
    July 11th, 2014 @ 5:59 am

    Мартин, тук не става въпрос за това дали нещо е платено или не.
    Става въпрос за това как някои хора издевателстват над самите себе си като се занимават с прекалено много неща.

  6. Martin
    July 11th, 2014 @ 8:12 pm

    Явно от тази гледнаточка не сме вникнали добре в статията Ви аз и още един приятел , понеже ни е убегнал момента, където сте написали че става дума САМО за хора, които печелят пари от МНОГО неща, които вършат паралелно… А ако се върши само едно е окей според вас.

  7. riya
    July 12th, 2014 @ 10:42 am

    За първи път чета нещо критично по въпроса, много ми хареса. Петър Дънов е страшно криворазбран, от целокупните последователи. Мога да кажа това със доста голяма увереност, защото братсвото и неговото разбиране ми беше наложено като начин на живот от моята “любяща” майка и аз трябваше да изпълнявам всички разбрани или недоразбрани неща през всичките ми тийнейджърски години. Примерно на някой щеше да му прищрака – човек не трябва да употрябява сапун, и всички в семейството трябваше да се подчиняват. Да не говориме за интригите достойни за сапунен сериал, които се развиват там. Обаче всички, бяха добри хора, въпреки факта че си крадяха съпрузите или съпругите, обиждаха се и се унижаваха, ама добри хора…

  8. riya
    July 12th, 2014 @ 11:01 am

    и що се отнася до светлината, наистина хора които не осъзнават дори травмите от детството си, които са се случили преди 50 години, обаче още се държат като малтретираното дете от едно време, и които въобще не могат да осъзнаят, че нестабилното им поведение се дължи на това, от такива хора най-често обичат да пращат “светлина”… и съм съгласна, че това не е светлина. от хора които те обиждат, не могат да те търпят, обаче, от тях да мине, ще ти пратят “любов” и “светлина”!!!

    Забелязала съм от моите дълги години като неволен наблюдател в братсвото, че много хора имат проблеми. Обаче те просто си кибичеха и си ги търпяха тези проблеми, нищо не правеха по въпроса. Използваха учението, за да се оправдае липсата на храна, липсата на секс и внимание. Всички бяха едни жертви. Съответно имаше и такива с голямо самочувствие, които се възползваха от това… и беше игра на власт. И май още е….

  9. elvenally
    July 12th, 2014 @ 12:12 pm

    Тая статия не е написанa от позицията на сърцето или от позицията на нормалното възприятие на енергията, даже се чудя как така някой е отделил време да я напише, че да намесва и Дънов какво бил казал. Да ви кажа чел съм Дънов малко и специално за л’бовта не съм отkрил да пише такива неща и също съм набл’давал сaмия процес лично, от къде минава всеки един поток и се вижда че нито вземане нито даване, то просто си върви един поток от едно място на друго и само минава през тебе, а ти нямаш нищо общо с това, както като куха фуния, е може да се прави и фуния с екстри където да има вътрешни завихряния и синтез преработка

  10. Георги Иванов
    July 12th, 2014 @ 4:32 pm

    В един от блоговете си, написах коментар на статията http://namereno.blogspot.com/2014/07/blog-post_11.html

    П.П. Имах проблем с OpenIdто и за това не съм коментирал с блога си във формуляра.

  11. Tsvetelina
    July 14th, 2014 @ 6:05 pm

    Отдавна не бях чела толкова истински текст, благодаря за удоволствието! Много навреме ми идва, тъй като последните месеци се опитвам да се съвзема от една “голяма” любов, а сега си зададох въпроса дали страданието ми не е заради желанието ми да обичам и да взимам – което си признавам честно е точно детска нужда да бъдеш обичан… Дали съм позволила да ме обичат – май не, и ето, мене, грешната явно Продължава да ме учи как да позволявам обичта просто да бъде и да я откривам в себе си.

  12. Duhovna
    July 15th, 2014 @ 9:42 am

    След като разгледах добре сайта на автора, разбрах причината за негативното му и нетолерантно отношение към всякакви начини и пътища за духовно развитие, които хората избират според свободната си воля – Просто единственото и най-добро нещо е да отидете на Консултация човешко развитие при самия него!

    http://bojidarzimnikov.com/?page_id=869

  13. bojoz
    August 9th, 2014 @ 5:57 pm

    Г-жо Жанета (Духовна) благодаря, че сте разгледали добре сайта ми. Ако правя нещо, то не е, за да се храня от него. При мен идват хора, които наистина имат нужда от това.
    Не мога да кажа, че съм нетолерантен към пътищата за духовно развитие. Истинските са поне 66 (шестдесет и шест) на брой. Проблемът е, че се толерират много неистински.
    66 изглежда добро число и аз съм толерантен към истинското :) Толерантен съм и към неистинското, но разбирате, че няма как да мие голям кеф:)

  14. bojoz
    August 9th, 2014 @ 6:02 pm

    elvenally, позицията, от която е написана тази статия си е моя лична, но има и нещо над нея. Четете повече Дънов и ще намерите нещата, които споменава за любовта :) Четенето е нескончаем процес :)

  15. bojoz
    August 9th, 2014 @ 6:04 pm

    riya, благодаря за топлината. Вече не я наричам светлина, но всеки помни топлината от детството, която не е само топлината от родителите :)

  16. Dessy Dimanova
    August 10th, 2014 @ 11:13 am

    Винаги съм си мислела, че духовните хора би трябвало да са духовни! Е, поне някои от тях са! …
    Учението на Дънов е невероятно, но изпълнението му куца при доста негови последователи. …
    Христовите завети са чудесни, но си имаме и Кръстоносни походи. А Църквата ни е най-богатия земевладелец, но пари за реставрация и заплати на свещениците няма. …
    Социализмът и комунизмът са прекрасни на книга, но претворението им в живота е ужасно, поне в Източния блок. Виж, северните народи са го смесили с капитализъм и доста добре се е получило. … … …
    Всяка религия, когато се изопачи и издигне в култ, губи своята духовност, и … вече става дума само за пари! Парите като пари са любов – средство за изживяване на някои от мечтите ни, но издигнати в култ и смесени с духовност са зло, или поне не са вече любов!

  17. NATALE
    August 17th, 2014 @ 7:15 am

    Аз пък съм с беден речник,за да изложа ,моето мнение както го чувствам.Докато четох статията усетих едно успокоение.От както тръгнах да се “развивам” духовно,коренно се промених.Уж съм по-добра,а в моменти на изолация разбирам че съм лоша.На 25 съм.И сега започвам да осъзнавам,че колкото пораствам,осъзнавам че съм малка,а преди убеждавах себе си(което е най-лошо),че съм надраснала връзстниците си,понеже го чувах от път и на път.Развалих годеж с дългогодишна връзка,защото минавах през ени периоди на “намиране” и се навивах че сърцето е орган,той не чувства,не изпитва обич,после пък сърцето не боледува от рак,него ще слушам.Новата ми връзка е връзката,която винаги съм съдела и не разбирала-ПРОВАЛ.Съдя човека че е лош,че ме обезличи,че съсипа самочувствието и физиката ми,че е домашен терорист,прощавах всичко каквото се сетите,в името на това че искам да ми отвърнат с любов и внимание.Съдя себе си че аз стоя и го позволявам и че съм бременна и съм готова да го родя,въпреки че в себе си знам ,че ще съм поредната самотна майка.Тотално се превърнах в едно младо и объркано момиче.Уж бях добра,а разбирам колко съм лоша.А лоша ли съм че отблъснах хора,които твърдяха,други показваха че ме обичат и можех да получи нужната обич?Но сърцето не дава,то стои в дома при съмненията,болката,ежедневните обвинения и караници,вечното недоволство и чак след поредната нервна криза усещам малка ласка изразена в целувки за възбуда на тялото ми и последвал секс! Тази статия ме успокои,а коментарите ме праснаха с “мокър парцал”.Арогантния стил на автора,може бие такъв ,за да докосне и арогантните хора,поне малко да се доближи до тяхната природа.Толкова въпроси изникват след прочита,че не желая да отежнявам и без това оплакващия ми коментар за смешната ми участ,която всеки сам създава.Прекрасен ден на всички и Ви пожелавам да се опомните,а не да хленчите!

  18. megan
    August 17th, 2014 @ 9:02 am

    Здравейте, Божидар!За повечето от нещата свързани с духовността коментирани в статията съм съгласна, за последователите на Дънов бих казала именно, че май я карат по инерция и малцина са тези които наистина вникват в думите му. Като цяло, поздравления за написаното! Имам въпрос към вас свързан с инициациите…”не че знаете колко вредни са инициациите”. Ще поясните ли още малко, ако е възможно? Благодаря! :)

  19. bobev
    August 17th, 2014 @ 6:09 pm

    znachi kotroliora v avtobusa i ciganina s bradvata sa edni mnogo pozitivni hora ?
    Kolkoto po golqma e edna lyjliva statiq tolkova poveche horata i vqrvat.
    Avtora kato tolkova se otvarq da pokaje tochno ot kyde sa citatite.

  20. bojoz
    August 19th, 2014 @ 8:33 pm

    NATALE, благодаря за дълбокото споделяне. Статията е такава, каквато е дошла. Ако стилът е арогантен, е бил нужен. Да не забравяме, че много неша биха могли да бъдат обявени за арогантни. Ето, ако кажа сега истината, че ракът е кармично заболяване, опира до правяне на начина на мислене и че цялото семейство всъщност е болно и трябва да си лекува амисленето, доста хора ще кажат арогантно :)

  21. bojoz
    August 19th, 2014 @ 8:34 pm

    Меган, благодаря за коментара. Инициацията обикновено ни свързва към енергийно-информационна структура. Колкото и безобидна е, от една страна ни влияе, а от друга ни взема част от енергията.
    Но инициация има и когато много обичаме или много мразим нещо :) Има доста за мислене :)

  22. bojoz
    August 19th, 2014 @ 8:38 pm

    Bobev, ами да, контрольора в автобуса и циганина може да са много позитивни хора. Допускам коментара ви единствено, за да се види как отношението към другите народности и уж по-обикновените хора влияе принизяващо на съзнанието.
    За цитати търсете по ключови думи в Интернет. Не съм ви секретарка!

  23. Milena Love
    August 30th, 2014 @ 12:45 am

    … Много скептично на моменти ☺ <3
    От моят опит:
    Любовта е винаги двустранна…и даваш, и взимаш,..колкото повече даваш..толкова повече и получаваш…то си вселенски закон ☺
    Когато чрез духовно израстване достигнеш концепцията за Любов…” Ти самия си Любовта”, тогава жсички тези консепти стават ненужни…Всеки го гледа от своето ниво на развитие.
    Понятието “Себе си” постепенно избледнява и изчезва!
    Зависи от кое ниво се изпраща Любов…тези примери тук са за изпращането на любов от все още себеично ниво ☺ но по-добре такава любов, отколкото излъчване на омраза или игнориране-все пак е крачка напред !
    Грабенето с пълни шепи е възможно само, когато все още сме на себеичното ниво..иначе кои граби и за кого??? ☺
    Това,че някои не чувстват и разбират изпращането на любов, си идва от нивото на което са в дадения момент..( нивото е в постоянно развитие) ☺
    Доста противоречиво ☺
    “Обикновено не използвам понятията „добро“ и „зло“…
    И
    “Цялото зло в света се създава от „добрите“ хора
    А за страданието…голям учител е то !
    Всеки има нужда да изпита от него…иначе няма разбиране и състрадателност… но мисля идва момент,когато може да се учи и без такова страдание вече!
    И този момент съвпада със способността за разбиране, че “АЗ” е много повече от индивид и е във всички и всичко наоколо.
    От този момент грабенето става една смешна безмислица ☺

  24. Милена
    January 25th, 2015 @ 8:24 pm

    Някой трябваше да сложи на мястото навъдилите се толкова много псевдогурута, пръскащи светлина. Поздравления за статията!

  25. Тотила
    January 25th, 2016 @ 10:05 pm

    Поздравления и от мен за статията. Това, което ми харесва е, че наистина разбутва някои стериотипи, свързани с религия, църква, Бяло братство. Според мен, всеки от коментарите, както и самият автор изразяват своята истина. Не съм сигурен дали някой от нас може да стигне до абсолютната истина, затова ето мое мнение.
    Няма нищо лошо да даваш любов, стига тя да е без подсъзнателно да искаш нещо в замяна, тъй като това вече става бизнес. Любовта не е нещо, което трябва постоянно да даваш на някой, че и после да чакаш да ти се върне. Но съм абсолютно съгласен, че човек е хубаво да погледне над постъпките и живота си и да се замисли, какво му носят те.
    Хубава статия и най-вече се радвам, че предизвиква размисъл и градивни коментари :).

  26. JANET ORFANOU
    July 4th, 2016 @ 7:27 pm

    Адмирации! Поздравления! Дълбочина, искреност, мъдрост, неподправеност, рядка липса на невежество – статията е Божи дар! Ех, да имаше повече хора, които да мислят нестандартно, извън жалката норма, установена днес… Благодаря! Това вероятно е излишно, но много ми се иска да го кажа на автора – моля, не допускай чуждата кал да те докосне и омърси! Тя само показва кой докъде е затънал в нея и няма отношение към теб. Дори и тези, които не умеят още да мислят желаят да се изказват – дай им това право без никакво лично отношение към теб. Това, което пишеш е толкова ценно, че ти самият се превръщаш в ценност за мен и като всяка ценност в мен спонтанно се отключва желанието да я предпазя и съхраня! Много бих се радвала ако мога да предложа дом и уют на Натали – ако имате връзка с нея. В нашето екоселище винаги има място за нестандартни и мислещи хора, особено ако са по-близо до “грешника”, отколкото до “светеца”… Словесна хирургия! Шедьовър! Благодаря!

  27. JANET ORFANOU
    July 4th, 2016 @ 7:31 pm

    Тъй като нямам връзка с автора по друг начин освен този тук – отправям покана за гостуване в екоселище “Радост” – по време удобно за теб. Телефони за връзка – 0878741292 и 0883252002. Жанет

  28. bojoz
    July 5th, 2016 @ 10:40 pm

    Благодаря, не знам дали ще имам възможност да се възползвам, но може да ме намерите във Фейсбук тук: https://www.facebook.com/bojidarzim

Leave a Reply





  • Получете достъп до допълнителна задълбочена информация на вашия email тук:

    * = required field
  • ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

  • ВРЪЗКИ/Blogroll

  • ------------------------
  • Блог класация
  • ------------------------