РАЗКАЗАНИ МЕДИТАЦИИ

… нищо не може да бъде описано или измислено без преди това да съществува някъде

От Библията за тайната на истинското знание и за прераждането

Posted on | June 22, 2010 | 2 Comments

Както казва пророк Исая (Исая 6:9), „с уши ще чуете, и не ще разумеете, и с очи ще гледате – и не ще видите”. Библията не е нещо, което всеки може да разбере. Ако искаш сам да я разбереш, то първо трябвало да се прочете 10 пъти и от следващите прочитания зашочвало да идва разбирането.

То и в самата Библия си го пише, че истинското знание не е за всеки. Запитан от учениците си защо говори на хората в притчи, Исус казва: „понеже те гледат, а не виждат, и слушат, а не чуват, нито разбират” (Матея 13:13). И защото „вам (на учениците му) е дадено да узнаете тайните на царството небесно, а тям не е дадено” (Матея 13:11).

На неразбиращите се говори образно, за да схванат поне нещо, но истинското и пълно знание е само за учениците на Исус. Не е нужно да казвам, че май само ученика на някоя истинска духовна школа може да се докосне до истинското знание. Останалите само си правим гимнастика на пръстите тук и там.

Исус пояснява „ който има, нему ще се даде и ще му се преумножи” (Матея 13:12), за да потвърди още веднъж, че само който е достигнал някакво ниво на развитие, той ще получи следващото знание. И още веднъж в евангелието на Марко Исус казва на учениците си „вам е дадено да узнаете тайните на царството Божие, а на ония, външните, всичко бива в притчи” (Марк 4:11).

Оттук следва още един извод. Широко-разпространените схващания за живота и Спасението явно не са истинската истина И Спасението не е точно Спаснието, за което говори църквата.

Да вземем например разговора на Исус с Никодим. За какво си говорят? Ами за прераждането и за истинското Спасение. Истинското спасение е извън този свят като се родиш свише, т.е. като престанеш да се прераждаш. Ето:

3. Иисус му отговори и рече: истина, истина ти казвам: ако някой се не роди свише, не може да види царството Божие.
4. Никодим Му казва: как може човек, бидейки стар, да се роди? Нима може втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди?
5. Иисус отговори: истина, истина ти казвам: ако някой се не роди от вода и Дух, не може да влезе в царството Божие;
6. роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух.
7. Недей се чуди, задето ти казах: вие трябва да се родите свише.
8. Вятърът духа, дето иска, и гласа му чуваш, но не знаеш, отде иде и накъде отива; тъй бива с всекиго, роден от Духа.
9. Никодим Му отговори и рече: как може да бъде това?

13. Никой не е възлязъл на небето, освен слезлия от небето Син Човеческий, Който пребъдва на небето.
14. И както Моисей издигна змията в пустинята, тъй трябва да се издигне Син Човеческий,
15. та всякой, който вярва в Него, да не погине, но да има живот вечен.

Какво да разбираме от това, че Сина Човеческий слиза и се качва на небето? Прераждане. Какво да разбираме под „да се родиш свише”? Да се родиш (промениш)така, че да си останеш свише. Тоест вече да не се прераждаш.

16. Защото Бог толкоз обикна света, че отдаде Своя Единороден Син, та всякой, който вярва в Него, да не погине, а да има живот вечен.
17. Защото Бог не проводи Сина Си на света, за да съди света, а за да бъде светът спасен чрез Него.
18. Който вярва в Него, не бива съден, а който не вярва, е вече осъден, задето не е повярвал в името на Единородния Син Божий.
21. А тоя, който постъпва по истината, отива към светлината, за да станат делата му явни, понеже са по Бога извършени.

И за какво е дошъл Исус. Точно да покаже какъв е пътя към Спасението, т.е. спирането на цъкъла на преражданията.

Comments

2 Responses to “От Библията за тайната на истинското знание и за прераждането”

  1. spasofff
    December 1st, 2011 @ 6:53 am

    А какво ще кажеш за текста от “евреи 9;27″?
    Освен това също не мога да се съглася с теб че само някой висщи духовници могат да разберат какво е казано в библията а ние миряните не, защото разбирането на библията идва от святия дух. Мога да ти обясня и за Никодим и т.н.т., но сега нямам време. Ако желаеш да кореспондираме може да ми прати мейл.

  2. bojoz
    December 1st, 2011 @ 11:33 am

    В Евреи 9:27 в по-стари версии се чете не “умира веднъж”, а по-скоро “веднъж умрял”. Иначе казано, значението е, че веднага след като е умрял някой и отива на съд, което винаги е така независимо дали умира един път, или умира много-много пъти.

    Но това няма значение. Истината е, че някои хора трябва да вярват в прераждането, а други хора НЕ трябва да вярват в прераждането. И двата варианта си имат смисъла.

Leave a Reply





  • Получете достъп до допълнителна задълбочена информация на вашия email тук:

    * = required field
  • ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

  • ВРЪЗКИ/Blogroll

  • ------------------------
  • Блог класация
  • ------------------------